Erg warm - Reisverslag uit Pondicherry, India van Pranita Hoffer - WaarBenJij.nu Erg warm - Reisverslag uit Pondicherry, India van Pranita Hoffer - WaarBenJij.nu

Erg warm

Blijf op de hoogte en volg Pranita

21 Mei 2018 | India, Pondicherry

Namaste allemaal
Hoe gaat het met jullie. Met mij gaat alles goed. Deze maand heb ik weer veel meegemaakt We hebben nu eindelijk 3 nieuwe bewoners in ons huis, ze heten vijajalashimi lakshini en vijsja. Dat zijn lieve oude mensen, allemaal met hun persoonlijk problemen die ze hebben. De zorgmappen in het Old care home zijn klaar .
Heb een hoop werk om de oudjes te begeleiden naar het ziekenhuis als het voor mij te moeilijk wordt. Ben met een mevrouw naar het ziekenhuis geweest de wond moest verzorgd worden op haar scheenbeen, een andere mevrouw had hete thee over zich heen gekregen, naar het ziekenhuis gelukkig viel de schade mee.

Ben nu ook bezig met de bewoners potjes te laten verven en lichtjes. Dat doe ik op dinsdag of donderdag, de mensen vinden het leuk om te doen. Ze moeten nog wel even oefenen met verven. Maar het wordt langzaam aan toch mooi.

Sinds deze maand doe ik aan Zumba en Bollywood dansen .De vrouw is rond de 30 jaar oud .kan erg goed dansen. En ook goed lesgeven. Ik denk dat het voor haar een grote uitdaging is om mij goed te leren dansen, mensen die mij kennen weten dat ik een stijve hark ben.
Het is erg leuk, maar moeilijk moet dan ook nog alle pasjes onthouden. Heeft even zijn tijd nodig om het te leren. Maar superleuk. Ook mooi dat ik gewoon wat grappigs kan leren. Hoelang ik het vol kan houden geen idee. Mijn vader zij, je kan wel optreden, nou voor mij niet zo goed ben ik nog niet. Ik wil toch wat ontspanning .

Mijn goede vriendin Suchita uit Nederland kwam ook even een koppie halen in India . Heb dus 2 weken vakantie gehouden om Tamil Nadou te laten zien en mijn project te laten zien waar ik werk . Was erg gezellig dat ze langs kwam. Even andere praat, lekker Nederlands wat toch een mooie taal, we zijn naar verschillende plaatsen geweest
Chennia Mallapuran ,Pondycherry en Auraville.
Het waren 2 mooie weken veel gelachen, ze sliep bij mij in mijn kamertje waar het regelmatig over 30 graden is, en als we geen stroom hebben dus geen airco , dan gaat de meter naar de 35 graden.
De mensen liggen buiten op de tegels in de schaduw om wat verkoeling te zoeken ja, voor de Indiase mensen is het soms wel heel erg warm.

Oud vrouwtje op straat .
Sinds 2 weken help ik een oud vrouwtje op straat .Ik geef haar elke dag verse jus. heb haar ook nu wat kleding geven en een handdoek. We Kunnen haar nog niet in huis nemen wat we moeten kijken hoe erg ze alcohol verslaaft is. deze week moet ik er achter wie haar die alcohol geeft en kijken, hoe we haar kunnen voor zorgen dat ze niet drinkt. daar moeten we kijken waar ze vandaan komt en waar haar fammily is.

Het project waar ik werk, Old Care Home gaat alles goed ik heb met het sponsorgeld wat ik gekregen heb accu's gekocht dat zijn grote batterijen om zelf stroom op te wekken. Ook de waterput is klaar.

Erg bedankt allemaal voor de giften die ik kreeg van jullie via mijn vader, het wordt goed besteed.Ik blijf voorlopig even in Nederland ook in 2019 ben Ik nog in Nederland om gezellig van mijn Fammilie en vrienden te genieten .En in Nederland te werken in de ouderen zorg voor geld

Groet Akka Pranita





  • 21 Mei 2018 - 06:51

    Annemieke Van Den Broek:

    Leuk dit alles te lezen Pranita! Lekker bezig ben je en zo fijn dat je het naar je zin hebt in het Old Age Home. Wat jammer dat je in oktober in Nederland bent, want dan zit ik weer een maandje in India.

  • 21 Mei 2018 - 07:25

    Je Vader:

    Leuk leesvoer pranita het gaat je dus goed,maar je bedoelde alcohol zeker maakt niet uit .Zal blij zijn als je weer een tijdje bij ons bent,want gezellig ben en blijf je,Tot 21 juni op schiphol

  • 21 Mei 2018 - 08:18

    Je Vader:

    sorrypranita een verkeerde datum dan ben je al thuis natuurlijk

  • 21 Mei 2018 - 09:35

    Pranita Hoffer:

    Hey papa. Jij bent ook lekker bezig .Ik kom de 24 juni terug. Wat ben je een drol 3.kom.je bijna op de verkeerde dag

  • 22 Mei 2018 - 20:20

    Karin Wiering:

    Hoi Pranita, heerlijk om te lezen en dan zo'n leuk toetje toe met die conversatie met je vader, ha, ha!

    Succes met die hitte en tot gauw, kisss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Een nieuwe uitdaging in zuid inida

Namasté allemaal,

Ik ben Pranita Hoffer, voor wie mij nog niet kent. Ik ben 31 jaar oud en doe vanaf mijn 25e jaar vrijwilligerswerk in India.

Ik heb veel gewerkt in het kinderthuis Bal Anand en op de zorgboerderij Umang . Maar er zijn zoveel andere mensen die ook hulp nodig hebben, dus dit jaar zet ik mij opnieuw in op andere projecten.

Ik ben nu bijna een half jaar in Nederland, voor mij is dat aardig lang. Het was gezellig om mijn vrienden en familie te zien en om mijn werk in de zorg hier in Nederland weer op te pakken. Maar het kriebelt om terug te gaan naar India en mijn handen jeuken weer om mensen te helpen. Begin januari ga ik daarom terug naar India. Ik vlieg eerst naar Mumbai, daar ga ik een aantal vrienden en het kindertehuis Bal Anand bezoeken. Daarna ga ik 2 weken reizen door het zuiden van India.

India is een groot land en er zijn heel veel arme mensen , daarom wil ik ook op andere plaatsen kijken waar ik kan helpen. Ik heb nu besloten dat ik in 1 jaar tijd op 3 verschillende projecten ga werken.

Het Jet Jesus Education Trust (JET) is een project voor veelal verstoten, lichamelijke gehandicapte kinderen. Deze kinderen komen uit zeer arme en vaak gebroken gezinnen. Bij de meeste kinderen is deze handicap ontstaan door de ziekte polio. Een aantal kinderen missen daardoor bepaalde lichaamsdelen. Sommige kinderen kunnen niet lopen en bewegen zich al leunend op hun armpjes voort. Andere kindjes zijn door hun familie verstoten, zij hebben altijd te horen gekregen dat ze niets waard zijn. Daarnaast kunnen deze kinderen een makkelijk slachtoffer worden voor kinderarbeid en seksueel misbruik.

Op dit project zijn nu 50 kinderen, ik ga deze kinderen extra aandacht geven bij lessen als knutselen, engels en therapie geven, op dit project blijf ik 3 maanden werken.

Daarna ga ik 3 maanden werken in mahatma Gandhi home

Voor beide projecten heb ik actieplannen gemaakt van wat ik daar kan gaan doen, van les geven tot fysio, activiteiten maar er ook gewoon voor de mensen zijn. Met basisschool Het Kerspel gaan we brief contact maken met kinderen uit India.

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2019

Langer in Nederland blijven

21 Mei 2018

Erg warm

25 Februari 2018

druk bezig op Mg home

12 November 2017

tijd gaat erg snel

26 September 2017

Weer terug bij de kinderen van Bal Anand
Pranita

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 1315
Totaal aantal bezoekers 65557

Voorgaande reizen:

07 Januari 2020 - 13 Februari 2020

Nieuwe Zeeland

02 Januari 2017 - 10 Januari 2018

Een nieuwe uitdaging in zuid inida

25 Juli 2011 - 29 November 2012

ik vertrek weer,nu voor een jaar naar India

28 Oktober 2010 - 17 November 2010

Mumbai

05 December 2009 - 28 Mei 2010

mumbai vrijwilligers werk

Landen bezocht: