tijd gaat erg snel - Reisverslag uit Navi Mumbai, India van Pranita Hoffer - WaarBenJij.nu tijd gaat erg snel - Reisverslag uit Navi Mumbai, India van Pranita Hoffer - WaarBenJij.nu

tijd gaat erg snel

Blijf op de hoogte en volg Pranita

12 November 2017 | India, Navi Mumbai

Namaste,
Eindelijk weer eens een geluid uit een heel warm India.
Met mij gaat alles uitstekend ben erg gelukkig tussen de gehandicapte kinderen.
Ik ga 5 dagen in de week met een bus met 4 gehandicapte kinderen naar therapie in een ziekenhuis, op zaterdag met 6 kinderen in Mumbai.Dit wordt betaalt met geld van mensen uit Hoogkarspel,heel erg bedankt hier voor.

Nu de kinderen elke dag goede therapie krijgen, zie ik meer vooruit gang bij de kinderen Dat is mooi om te zien.
Een voorbeeld :
Parry is 8 jaar , een meervoudig gehandicapt meisje. Kan niet praten kan een beetje zien is erg spastich, maar is erg lief heeft een geweldig lach. Door therapie leren we haar nu staan, gaat nog moeilijk maar kan het nu , wel met ondersteuning.Een jaar geleden had ze geen zit balans en nu kan ze zitten. Ik ben erg trots op mijn kleine parry.

19 November komt mijn vader, met Evert de schoonvader van Jyothi ,mij bezoeken om samen te reizen door Zuid India .Om alle projecten waar ik de afgelopen jaren werk en gewerkt heb te bekijken .
Begin December komen we terug in Mumbai en gaan dan naar Umang de zorgboerderij om te gaan klussen.
We hebben een heel programma wat er gedaan moet worden,wat zeker weer nodig is na de regentijd.
Het school gebouw moet geschilderd worden zowel binnen als buiten.
Dat gaan we uitbesteden en laten het doen door de plaatselijke bevolking uit de buurt van Umang.
Ook zij willen graag een beetje geld verdienen als wij komen.
Electriciens, loodgieters en alles wat nodig laten we hun ook doen.
De kleinere klussen en het werk regelen gaat mijn vader doen , natuurlijk gaan we dat betalen want daar gaat het om. Ik ben daar dan voor de jongvolwassenen om aandacht te geven .

Ook komen mijn vader en Evert hier om mijn verjaardag te vieren op 10 december ,want dan ben ik jarig en dat is het mooiste kado ,Jammer dat de rest van mijn familie en vrienden hier niet zijn . Jullie zijn altijd welkom .
Voor Kerstmis gaan de mannen weer naar huis en reis ik door naar pundicherry om te gaan werken voor de oudjes in een opvang huis.
In Juni kom ik weer naar Nederland voor 4 of 5 maanden om weer wat geld te verdienen,want vrijwilligerswerk kost nu eenmaal geld.
Op deze eerste plaats wil ik iedereen bedanken en zeker de mensen die mij elke maand wat geld geven voor India,want daar is het voor , niet voor me zelf.
Ik wens iedereen een mooi Kerstfeest en een gezond 2018 want dat is echt het belangrijkste in het leven.

Een dankbare groet Pranita didi

  • 12 November 2017 - 17:55

    Ellen Heilig:

    Is weer een mooi verslag Pranita Wat fijn dat er bezoek uit Nederland naar je toe komt.
    Om samen je verjaardag te vieren bij deze nog heel veel succes en plezier in je werk.
    Gr Ellen.

  • 13 November 2017 - 10:08

    Liza:

    Hoi Praniet, Wat doe je weer goed werk meis, petje af hoor. Even over 10 december, Mama, Jyothi ,Samantha en ik vieren jouw verjaardag hier in Nederland, we gaan leuke dingen doen. Dus als je je bedenkt , mag je altijd mee hoor. hihi
    Veel liefs en een dikke knuffel, Liza

  • 16 November 2017 - 19:59

    Evert:

    We komen er aan Pranita

  • 13 Februari 2018 - 10:18

    Vilma:

    Allemaal goede en mooie berichten.
    Voor mij fijn de extra informatie over mijn adoptiekindje Pari (Parry?)

    Dank voor al je inzet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Navi Mumbai

Een nieuwe uitdaging in zuid inida

Namasté allemaal,

Ik ben Pranita Hoffer, voor wie mij nog niet kent. Ik ben 31 jaar oud en doe vanaf mijn 25e jaar vrijwilligerswerk in India.

Ik heb veel gewerkt in het kinderthuis Bal Anand en op de zorgboerderij Umang . Maar er zijn zoveel andere mensen die ook hulp nodig hebben, dus dit jaar zet ik mij opnieuw in op andere projecten.

Ik ben nu bijna een half jaar in Nederland, voor mij is dat aardig lang. Het was gezellig om mijn vrienden en familie te zien en om mijn werk in de zorg hier in Nederland weer op te pakken. Maar het kriebelt om terug te gaan naar India en mijn handen jeuken weer om mensen te helpen. Begin januari ga ik daarom terug naar India. Ik vlieg eerst naar Mumbai, daar ga ik een aantal vrienden en het kindertehuis Bal Anand bezoeken. Daarna ga ik 2 weken reizen door het zuiden van India.

India is een groot land en er zijn heel veel arme mensen , daarom wil ik ook op andere plaatsen kijken waar ik kan helpen. Ik heb nu besloten dat ik in 1 jaar tijd op 3 verschillende projecten ga werken.

Het Jet Jesus Education Trust (JET) is een project voor veelal verstoten, lichamelijke gehandicapte kinderen. Deze kinderen komen uit zeer arme en vaak gebroken gezinnen. Bij de meeste kinderen is deze handicap ontstaan door de ziekte polio. Een aantal kinderen missen daardoor bepaalde lichaamsdelen. Sommige kinderen kunnen niet lopen en bewegen zich al leunend op hun armpjes voort. Andere kindjes zijn door hun familie verstoten, zij hebben altijd te horen gekregen dat ze niets waard zijn. Daarnaast kunnen deze kinderen een makkelijk slachtoffer worden voor kinderarbeid en seksueel misbruik.

Op dit project zijn nu 50 kinderen, ik ga deze kinderen extra aandacht geven bij lessen als knutselen, engels en therapie geven, op dit project blijf ik 3 maanden werken.

Daarna ga ik 3 maanden werken in mahatma Gandhi home

Voor beide projecten heb ik actieplannen gemaakt van wat ik daar kan gaan doen, van les geven tot fysio, activiteiten maar er ook gewoon voor de mensen zijn. Met basisschool Het Kerspel gaan we brief contact maken met kinderen uit India.

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2019

Langer in Nederland blijven

21 Mei 2018

Erg warm

25 Februari 2018

druk bezig op Mg home

12 November 2017

tijd gaat erg snel

26 September 2017

Weer terug bij de kinderen van Bal Anand
Pranita

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 1172
Totaal aantal bezoekers 65549

Voorgaande reizen:

07 Januari 2020 - 13 Februari 2020

Nieuwe Zeeland

02 Januari 2017 - 10 Januari 2018

Een nieuwe uitdaging in zuid inida

25 Juli 2011 - 29 November 2012

ik vertrek weer,nu voor een jaar naar India

28 Oktober 2010 - 17 November 2010

Mumbai

05 December 2009 - 28 Mei 2010

mumbai vrijwilligers werk

Landen bezocht: