wat zijn mijn plannen - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Pranita Hoffer - WaarBenJij.nu wat zijn mijn plannen - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Pranita Hoffer - WaarBenJij.nu

wat zijn mijn plannen

Blijf op de hoogte en volg Pranita

14 November 2016 | Nederland, Hoogkarspel

Namast

TERUG NAAR MIJN INDIA

Namasté allemaal,

Ik ben Pranita Hoffer, voor wie mij nog niet kent. Ik ben 32 jaar oud en doe vanaf mijn 25e jaar vrijwilligerswerk in India.

Ik heb veel gewerkt in het kinderthuis Bal Anand en op de zorgboerderij Umang . Maar er zijn zoveel andere mensen die ook hulp nodig hebben, dus dit jaar zet ik mij opnieuw in op andere projecten.

Ik ben nu bijna een half jaar in Nederland, voor mij is dat aardig lang. Het was gezellig om mijn vrienden en familie te zien en om mijn werk in de zorg hier in Nederland weer op te pakken. Maar het kriebelt om terug te gaan naar India en mijn handen jeuken weer om mensen te helpen. Begin januari ga ik daarom terug naar India. Ik vlieg eerst naar Mumbai, daar ga ik een aantal vrienden en het kindertehuis Bal Anand bezoeken. Daarna ga ik 2 weken reizen naar het zuiden van India.

India is een groot land en er zijn heel veel arme mensen , daarom wil ik ook op andere plaatsen kijken waar ik kan helpen. Ik heb nu besloten dat ik in 1 jaar tijd op 4 verschillende projecten ga werken.

Het Jet Jesus Education Trust (JET) is een project voor veelal verstoten, lichamelijke gehandicapte kinderen. Deze kinderen komen uit zeer arme en vaak gebroken gezinnen. Bij de meeste kinderen is deze handicap ontstaan door de ziekte polio. Een aantal kinderen missen daardoor bepaalde lichaamsdelen. Sommige kinderen kunnen niet lopen en bewegen zich al leunend op hun armpjes voort. Andere kindjes zijn door hun familie verstoten, zij hebben altijd te horen gekregen dat ze niets waard zijn. Daarnaast kunnen deze kinderen een makkelijk slachtoffer worden voor kinderarbeid en seksueel misbruik.

Op dit project zijn nu 50 kinderen, ik ga deze kinderen extra aandacht geven, bij lessen als knutselen, Engels en therapie geven, op dit project blijf ik 3 maanden werken.

Daarna ga ik 3 maanden werken op Matma Gandhi home, dit is een project waar ik met bejaarde mensen ga werken .Deze ouderen zijn kansarm hebben weinig , ik ga deze mensen extra aandacht geven , kijken waarmee ik ze kan helpen . Omdat ik ook een achtergrond heb in de oudere zorg in Nederland. Het lijkt mij een hele leuke uitdaging. Maar ik weet ook dat het in India heel anders gaat dan in Nederland .

Voor beide projecten heb ik actieplannen gemaakt van wat ik daar kan gaan doen, van les geven tot fysio, activiteiten maar er ook gewoon zijn voor de mensen. Met basisschool Het Kerspel gaan we brief contact maken met kinderen uit India.

In Juni neem ik even vakantie voor een maand, misschien ga ik door Azië reizen maar ik zou ook in die tijd weer even terug kunnen gaan naar Nederland ,ik zie wel hoe het loopt.

In juli wil ik weer terug naar Mumbai om in Bal Anand en Umang voor zeker weer 6 a 7 maanden te gaan werken. De tijd zal het leren waar ik ben, mijn passie is andere mensen helpen waar ook in de wereld maar het liefst in India.

Hier wil ik mijn verdiende geld en wat ik aan giften binnen krijg besteden.

IK KAN HET DOEN , DUS WAAROM NIET, MIJN VRAAG IS AAN U IS: WILT U MIJ STEUNEN MET DEZE PROJECTEN, we kunnen het geld goed gebruiken, verder kijk ik op het project wat het hardst nodig is. Ik durf het bijna niet te vragen er is al zoveel gegeven door u aan India maar toch het is niet voor mezelf, zelf hoef niks.

Dit is mijn India bankrekening nummer

NL06 RABO 1335 441336 Pranita Hoffer. India bank rekening

Stichting Kindia kind in india gaat over Jet en Mathatma GAndhi Home www.kindia.nl

Stichting Bal Anand en Umang


  • 14 November 2016 - 20:03

    Medha:

    Lieve schat,

    Wij wensen je heel erg veel plezier bij al het moois wat je gaat doen voor ons land en de medemens!
    We blijven je volgen.
    Doe voorzichtig pas op je zelf en vergeet niet te genieten.
    En doe Sulo de groeten van mij.

    Dikke kus en knuffel!
    Liefs Peter Med James en Zoë


  • 14 November 2016 - 20:32

    Ellen Heilig:

    Natuurlijk wil ik je weer steunen met het goede werk wat je doet ik wens je weer veel succes en plezier daar in India. Gr Ellen.

  • 15 November 2016 - 15:37

    Yvonne:

    Pranita.
    Het is bijna zover........
    en dan kun jij de kinderen van JET knuffelen namens mij :)
    Maar eerste in Nederland nog even Sint en Kerst vieren.
    Heel veel plezier.
    Lieve groet
    Yvonne

  • 04 December 2016 - 22:11

    Jenny:

    Hey Pranita,

    Ik heb je verslag gelezen!

    Het is bijna zo ver dat je weer naar India gaat. Maar eerst nog paar dagen werken en kerst en oud en nieuw vieren hier in Nederland.

    Ik wou je heel veel succes wensen met het werk op de 4 projecten waar je naar toe gaat.

    Dat zal inderdaad even een uitdaging voor je zijn. Met die gehandicapte kinderen en met de oudere op dat andere project.
    Maar ik vind het knap je dat je dat aangaat en hun gaat helpen.


    Groetjes Jenny


  • 05 December 2016 - 17:39

    Pe Van,t Hoff:

    heel veel sterkte ,ben trots op je .xxxx

















  • 05 December 2016 - 19:49

    Nandi Thurairajah:

    Pranita heel veel plezier we gaan je missen in de Mieuwijdt en keep up the good work . Ga met veel plezier je reis verslagen lezen gr nandi

  • 14 December 2016 - 17:34

    Yvonne Loos:

    Lieve Pranita, je bent een prachtig mens en een voorbeeld voor deze wereld. Ga zo door. Liefs van Yonne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogkarspel

Een nieuwe uitdaging in zuid inida

Namasté allemaal,

Ik ben Pranita Hoffer, voor wie mij nog niet kent. Ik ben 31 jaar oud en doe vanaf mijn 25e jaar vrijwilligerswerk in India.

Ik heb veel gewerkt in het kinderthuis Bal Anand en op de zorgboerderij Umang . Maar er zijn zoveel andere mensen die ook hulp nodig hebben, dus dit jaar zet ik mij opnieuw in op andere projecten.

Ik ben nu bijna een half jaar in Nederland, voor mij is dat aardig lang. Het was gezellig om mijn vrienden en familie te zien en om mijn werk in de zorg hier in Nederland weer op te pakken. Maar het kriebelt om terug te gaan naar India en mijn handen jeuken weer om mensen te helpen. Begin januari ga ik daarom terug naar India. Ik vlieg eerst naar Mumbai, daar ga ik een aantal vrienden en het kindertehuis Bal Anand bezoeken. Daarna ga ik 2 weken reizen door het zuiden van India.

India is een groot land en er zijn heel veel arme mensen , daarom wil ik ook op andere plaatsen kijken waar ik kan helpen. Ik heb nu besloten dat ik in 1 jaar tijd op 3 verschillende projecten ga werken.

Het Jet Jesus Education Trust (JET) is een project voor veelal verstoten, lichamelijke gehandicapte kinderen. Deze kinderen komen uit zeer arme en vaak gebroken gezinnen. Bij de meeste kinderen is deze handicap ontstaan door de ziekte polio. Een aantal kinderen missen daardoor bepaalde lichaamsdelen. Sommige kinderen kunnen niet lopen en bewegen zich al leunend op hun armpjes voort. Andere kindjes zijn door hun familie verstoten, zij hebben altijd te horen gekregen dat ze niets waard zijn. Daarnaast kunnen deze kinderen een makkelijk slachtoffer worden voor kinderarbeid en seksueel misbruik.

Op dit project zijn nu 50 kinderen, ik ga deze kinderen extra aandacht geven bij lessen als knutselen, engels en therapie geven, op dit project blijf ik 3 maanden werken.

Daarna ga ik 3 maanden werken in mahatma Gandhi home

Voor beide projecten heb ik actieplannen gemaakt van wat ik daar kan gaan doen, van les geven tot fysio, activiteiten maar er ook gewoon voor de mensen zijn. Met basisschool Het Kerspel gaan we brief contact maken met kinderen uit India.

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2019

Langer in Nederland blijven

21 Mei 2018

Erg warm

25 Februari 2018

druk bezig op Mg home

12 November 2017

tijd gaat erg snel

26 September 2017

Weer terug bij de kinderen van Bal Anand
Pranita

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 1320
Totaal aantal bezoekers 65562

Voorgaande reizen:

07 Januari 2020 - 13 Februari 2020

Nieuwe Zeeland

02 Januari 2017 - 10 Januari 2018

Een nieuwe uitdaging in zuid inida

25 Juli 2011 - 29 November 2012

ik vertrek weer,nu voor een jaar naar India

28 Oktober 2010 - 17 November 2010

Mumbai

05 December 2009 - 28 Mei 2010

mumbai vrijwilligers werk

Landen bezocht: